-
[Lesson Plan]Reading Lesson PlanTESOL 2014. 3. 1. 02:16반응형
[96SS]Kelly Nayoung Kang-Reading Lesson Plan.docx
Feedback.
- 선생님이 손을 높게 들면 학생들도 손을 높게 들고 이것이 학생들을 more energetic하게 만든다.
- Guiding Question:he
- do you know the name song of song?
- do you know her program name?
- what is the meaning of homage?
She pays homage to Korea, she show her respect to Korea. - why did she select the song for her program?
- Because we are KOREAN.
- How many times do you think about Korea?
- Let's think about our History and textbook by reading the newspaper article
Feedback.
- 선생님이 왜 김연아의 동영상을 틀었는지 모르겠다라고 말씀하셨다. 정확하게는 Kelly 왜 동영상을 보여준거냐. 라고 하셨지. 선생님의 입장에서 생각해 보면 아리랑과 김연아와 한국인이 느끼는 감정에 대해서 못 느끼실 수도 있지만, 생각해 보면 나는 책에서 나오는 surprise lesson을 준비한 것일 수도 있다.
- ICQ
- How can we understand the article more effectively? >>ICQ는 why로 시작하지 않는다고 하셨고 ICQ보다는 CCQ에 더 가깝지 않을까. 하셨다/
- If we read a word that we don't know. what should we do?
- Think and make questions to help your understanding during reading it.
- CCQ:
- Why do you think we read a newspaper
- what is the advantage and disadvantage by reading newspaper? >>advantage와 disadvantage를 얘기할때에는 먼저 advantage를 끝낸다음 disadvantage를 얘기하는 것이 더 낫다고 얘기하셨다.
Teacher part의 Explan how to read and understand 부분에는 좀 더 자세하게 학생들이 무엇을 이해해야하는지에 대해서 For~로 적어야 한다고 하셨다!!!
반응형'TESOL' 카테고리의 다른 글
Total Feedback (0) 2014.03.01 [Lesson Plan]Grammar Lesson Plan (0) 2014.03.01 [Material] Etiquette (0) 2014.03.01 Hearing vs Listening (0) 2014.02.27 Lesson Plan with exmaple (0) 2014.02.27