ABOUT ME

-

Today
-
Yesterday
-
Total
-
  • [Lesson Plan]Reading Lesson Plan
    TESOL 2014. 3. 1. 02:16
    반응형


    [96SS]Kelly Nayoung Kang-Reading Lesson Plan.docx


    Feedback.

    1. 선생님이 손을 높게 들면 학생들도 손을 높게 들고 이것이 학생들을 more energetic하게 만든다.
    1. Guiding Question:he
      1. do you know the name  song of song?
      2. do you know her program name?
      3. what is the meaning of homage?
        She pays homage to Korea, she show her respect to Korea. 
      4. why did she select the song for her program?
      5. Because we are KOREAN. 
      6. How many times do you think about Korea?
    2. Let's think about our History and textbook by reading the newspaper article

    Feedback.

    1. 선생님이 왜 김연아의 동영상을 틀었는지 모르겠다라고 말씀하셨다. 정확하게는 Kelly 왜 동영상을 보여준거냐. 라고 하셨지. 선생님의 입장에서 생각해 보면 아리랑과 김연아와 한국인이 느끼는 감정에 대해서 못 느끼실 수도 있지만, 생각해 보면 나는 책에서 나오는 surprise lesson을 준비한 것일 수도 있다.
       
    2. ICQ
      1. How can we understand the article more effectively? >>ICQ는 why로 시작하지 않는다고 하셨고 ICQ보다는 CCQ에 더 가깝지 않을까. 하셨다/ 
      2. If we read a word that we don't know. what should we do? 
      3. Think and make questions to help your understanding during reading it.
    3. CCQ:
      1. Why do you think we read a newspaper
      2. what is the advantage and disadvantage by reading newspaper? >>advantage와 disadvantage를 얘기할때에는 먼저 advantage를 끝낸다음 disadvantage를 얘기하는 것이 더 낫다고 얘기하셨다. 

    Teacher part의 Explan how to read and understand 부분에는 좀 더 자세하게 학생들이 무엇을 이해해야하는지에 대해서 For~로 적어야 한다고 하셨다!!!


    반응형

    'TESOL' 카테고리의 다른 글

    Total Feedback  (0) 2014.03.01
    [Lesson Plan]Grammar Lesson Plan  (0) 2014.03.01
    [Material] Etiquette  (0) 2014.03.01
    Hearing vs Listening  (0) 2014.02.27
    Lesson Plan with exmaple  (0) 2014.02.27

    댓글

Designed by Tistory.